Antwerpen/Banjul Challenge

Hallo allemaal,

Een kort berichtje n.a.v. de challenge. Onze Rocky heeft tijdens de veiling van afgelopen zaterdag € 1935,- opgeleverd. Een mooi bedrag dat (minus 10% voor de Jamee Foundation) onze stichting binnenkort zal ontvangen.
Graag wil ik alle donateurs en sponsoren bedanken voor de bijdrage die ze hebben geleverd.
Binnenkort vind je op de site www.antwerpenbanjul.com foto en filmmateriaal over de challenge.
Ook op de site van onze stichting vind je binnenkort foto’s, films en een verslag van de challenge en de huidige stand van zaken op onze school.

Hallo allemaal,

Het zit er nu echt op. Ik zit thuis op de bank met de laptop op schoot om het laatste berichtje door te geven.We kijken met heel veel plezier terug op een geweldige challenge. De tocht was heel avontuurlijk en het bezoek aan de verschillende projecten gaf een goed gevoel. Het zal nog wel even duren voordat alle ervaringen zijn verwerkt, maar morgen moet de knop weer om.
De plicht roept weer! Ik wil graag familie, vrienden, kennissen, collega’s, kinderen van de Biezenkring bedanken voor de steun die we in de afgelopen tijd hebben gehad. Hartverwarmend. Johan (co-piloot), bedankt dat je met mij de tocht hebt willen maken. Het waren 4 bijzondere weken.
Later wil ik graag aan belangstellenden een presentatie geven over onze challenge en natuurlijk de ontwikkelingen op ons schooltje.

Beste iedereen,

We zijn een paar dagen geleden allemaal (op 2 na) in Gambia aangekomen. De andere dag was er de officiële ontvangst door het bestuur van de foundation en ’s middags hebben we een geweldige ontvangst gehad door de plaatselijke bevolking. Een grandioze happening!
De afgelopen dagen hebben we een aantal projecten bezocht waarvoor is gereden. Zag er allemaal prima uit. Dan weet je waar je het allemaal voor doet. Op dit moment ben ik met Sosseh bij onze school en ook door ziet het er tiptop uit. Maar de wegen zijn abnormaal slecht. De plassen staan er over de hele breedte van de weg (einde regentijd). Hier heb je gewoon een fourwheeldrive nodig anders kom je er echt niet doorheen.
Morgen worden we op school ontvangen. Zal weer een heel feest worden. Daarna ga ik een van de kinderen van de school een paar dagen volgen om er een filmpje van te maken. Als het even mee zit heb ik dan misschien nog een dag om lekker te relaxen voordat we weer naar huis vliegen.

Hieronder laat ik Sosseh ook nog iets schrijven voor iedereen:
Greetings to all off you children en teachers. I wish you a long life and wish to see you in the near future.
My prayers to all of you.

Best wishes from headmaster, Sosseh Colley

Beste allemaal,

We zijn aangekomen in de finishplaats van de echte Parijs-Dakar rally. het is 20 km verwijderd van Dakar (Senegal). Het ligt er prachtig mooi, ook is er een circuit waar we nog een keer de auto’s kunnen uittesten. Er is een zwembad (het is er 35 graden) en het ligt in een mooie omgeving. Morgen hebben we een rustdag. Alle voertuigen 21 auto’s en 2 motoren zijn nog steeds in de race. Als er geen gekke dingen gebeuren dan gaan we allemaal Gambia halen. Daar zal het donderdag en vrijdag een groot feest zijn en als alles meezit worden we door de vice-president ontvangen. De dag daarna kunnen we de verschillende projecten bezoeken. Ik ben van plan om een paar dagen een van de kinderen van onze school te volgen en er filmopnames van te maken.
Wij hebben het prima naar ons zin en genieten van de tropische temperatuur.
Ik probeer jullie de komende twee weken op de hoogte te houden. Soms is het wel moeilijk i.v.m. de internetverbinding. Ik doe mijn best.
Laat jullie reactie maar achter op het gastenboek van onze site of de site van AntwerpenBanjul.

Groetjes en tot schrijfs,

Beste allemaal

Woestijn

Eindelijk weer eens de kans om iets van ons te laten horen.
We hebben 3 dagen in de woestijn gezeten en hadden daar geen bereik. Het was er echt stof happen, de auto is nu zelf ook een grote zandbak. Alles verloopt prima, maar de auto begint wel wat te piepen en te kraken.
We zitten nu in St. Louis in Senegal. Morgen vertrekken we naar de finishplaats van de echte Dakarrace. Als alles volgens plan verloopt komen we woensdagavond laat in Gambia aan. Johan zit morgen gewoon weer bij mij in de auto.

628 we zijn op weg naar Dakar. Alles gaat goed. Auto loopt steeds beter.
Groeten Johan.

Op 23 oktober is in de Sahara Paul Jans-Beeke (team 618) met zijn motor over de kop geslagen. Dit is zo hard aangekomen dat hij er een paar gekneusde ribben aan heeft overgehouden. Verder rijden was niet meer mogelijk en hij is liggend door team 609 naar de bewoonde wereld (Auberge Sahara in Nouakchott) vervoerd. Johan Loijens (team 628) heeft zijn motor overgenomen.

In Nouakchott is de alarmcentrale ingeschakeld en op 25 oktober is Paul, met Dimitri De Valck (team 603) als begeleider, naar huis teruggevlogen. Op dit moment zijn beide rijders thuis aangekomen.

Beste iedereen,

Onze groep is net gearriveerd in Dahkla (westelijke Sahara) Ik houd het bericht kort want het is een onbekend toetsenbord waar de tekens moeilijk te vinden zijn.We hebben een magnifieke tocht achter de rug. Marokko is een land met haast ieder uur een ander landschap. Wondermooi.
Alles verloopt voorspoedig en de rocky houdt zich goed. Door het gewicht is het wel een schommel karretje.We hebben er al een stukje van Parijs Dakar opzitten. Dit was heel spectaculair!! Foto s en verhalen volgen later. Morgen passeren we de grens met Mauretanië. De challenge is het best te volgen via het sms board van www.antwerpenbanjul.com
De andere Johan probeert elke dag een stukje op het sms board te plaatsen.

Auto klaar voor vertrek

De auto klaar voor vertrek!

Met deze auto zijn wij, Johan van Bergen (penningmeester), en Johan Loijens (evaren rally rijder) op zaterdag 11 oktober van start gegaan vanuit Antwerpen naar de hoofdstad Banjul in Gambia voor ons goede doel voor de school.
De Antwerpen/Banjul Challenge. De afstand is 7500 km. Het teamnummer is 628
De race is te tevens te volgen op: www.Antwerpenbanjul.com

Klaar voor de challenge

De opbrengst van deze actie is voor onze Stichting, de Marent Nursery School, en is bestemd om van een kleuterschool van 4 lokalen te bouwen naar een lagere school met 7 lokalen. Het onderwijs kan dan verdeeld worden over twee dagdelen en zo kunnen wij onze kinderen een vervolg bieden op het kleuteronderwijs, dit omdat wij weten dat de ouders na ons kleuteronderricht niet in staat zullen zijn het schoolgeld voor een lagere school te bekostigen en wij zodoende onze kinderen in ieder geval een basisopleiding kunnen bieden, zodat zij alsnog een betere toekomst tegemoet kunnen zien.

Wilt u ons hierin steunen?
B.v.:

• sponsoring per km € 1,00,
  • tank diesel € 75,00,
  • sponsoring kind per jaar € 100,00,
  • sponsoring sticker op de auto,
  • vanaf € 250,00 of
  • een broodnodige vrije gift.

Voor inlichtingen over deze rally,
www.antwerpenbanjul.com

team jaja

Geef ook om onze kinderen en steun ons! Bij voorbaat onze hartelijke dank hiervoor.

Wij hebben kennis mogen maken met twee fantastische mannen, die ons projekt een zeer warm hart toedragen, dit zijn Robbin Prak en Martijn Buursink uit Twente, ook zij vertrekken eind oktober met een door hun kompleet gereviseerde Unimog via Amsterdam naar Banjul. Deze Unimog wordt daar geschonken aan onze stichting. Voor verdere informatie verwijzen wij u naar hun website: www.teamjaja.nl.

Robbin en Martijn, van hieruit danken wij jullie heel hartelijk voor dit fantastische initiatief, ook namens al onze kinderen!