Partij president Gambia wint

Na de zwaarbevochten ambtsovername door de democratisch gekozen president Adama Barrow heeft ook diens partij in Gambia een duidelijke overwinning behaald in de parlementsverkiezingen. Foto: ANPPartij president Gambia wint verkiezingen Van de 48 te verkiezen zetels gingen er 31 naar zijn Verenigde Democratische Partij (UDP), maakte de kiescommissie vrijdag bekend. De verkiezingen verliepen donderdag rustig.… Lees meer ›

Gambia confisqueert vermogen Jammeh

© Copyright ANP 2017 BANJUL (ANP/DPA) Gambia confisqueert vermogen Jammeh De regering van Gambia heeft beslag gelegd op vermogen en bezittingen van de voormalige president Yahya Jammeh. De minister van Justitie Abubacarr Tambadou zei dat het gaat om onder meer 131 onroerende goederen, waaronder lappen (landbouw)grond, en veertien bedrijven. Bovendien zijn 88 bankrekeningen bevroren. Er… Lees meer ›

Noodtoestand

Repatriëring Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlandse vakantiegangers om de Gambiaanse hoofdstad Banjul te mijden. Militairen probeerden gisternacht in het West-Afrikaanse land een staatsgreep te plegen en er zou in de hoofdstad worden geschoten. Wie er op dit moment aan de macht is, is niet duidelijk.Een hoop onduidelijkheid dus over de situatie in Gambia,… Lees meer ›

De Gambiaanse dictator Yahya Jammeh

De Gambiaanse dictator Yahya Jammeh, die zijn verkiezingsnederlaag in december niet wil aanvaarden, heeft twaalf ambassadeurs, onder wie die in België, ontslagen en teruggeroepen. “Het gaat om ambassadeurs die de verkozen president Adama Barrow gefeliciteerd hadden met zijn overwinning”, zegt een bron binnen het ministerie van Buitenlandse Zaken aan het Franse persagentschap AFP. Bij de… Lees meer ›