President Adama Barrow Gambia een duidelijke overwinning behaald

Na de zwaarbevochten ambtsovername door de democratisch gekozen president Adama Barrow heeft zijn partij president Adama Barrow Gambia een duidelijke overwinning behaald in de parlementsverkiezingen. Foto: ANPPartij president Gambia wint verkiezingen Van de 48 te verkiezen zetels gingen er 31 naar zijn Verenigde Democratische Partij (UDP).Dat maakte de kiescommissie vrijdag bekend. De verkiezingen verliepen donderdag… Lees meer ›

In Gambia zijn vandaag voor het eerst parlementsverkiezingen gehouden

Adama Barrow © AP 6/04/17 - 14u05 Bron: Belga In Gambia zijn vandaag voor het eerst parlementsverkiezingen gehouden na het vertrek van autocraat Yahya Jammeh. Hij was meer dan twintig jaar aan de macht in het West-Afrikaanse land. De Gambianen hebben de keuze uit 239 kandidaten van negen verschillende politieke partijen. Zij strijden om een… Lees meer ›

Gambia confisqueert vermogen en bezittingen.

Gambia confisqueert vermogen Jammeh
© Copyright ANP 2017 BANJUL (ANP/DPA) Gambia confisqueert vermogen en bezittingen Jammeh Gambia confisqueert vermogen en bezittingen van de voormalige president Yahya Jammeh. De minister van Justitie Abubacarr Tambadou zei dat het gaat om onder meer 131 onroerende goederen, waaronder lappen (landbouw)grond, en veertien bedrijven. Bovendien zijn 88 bankrekeningen bevroren. Er loopt nog een onderzoek… Lees meer ›

Noodtoestand Gambiaanse hoofdstad Banjul

Repatriëring Noodtoestand Gambiaanse hoofdstad Banjul.Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert Nederlandse vakantiegangers om de Gambiaanse hoofdstad Banjul te mijden. Militairen probeerden gisternacht in het West-Afrikaanse land een staatsgreep te plegen en er zou in de hoofdstad worden geschoten. Wie er op dit moment aan de macht is, is niet duidelijk.Een hoop onduidelijkheid dus over de… Lees meer ›